Rust in je hoofd: tekenen

Door te tekenen word je rustiger in je hoofd.

Loopt je hoofd helemaal over? Heb je te veel gedachtes en gevoelens? Pak dan een potlood en papier en begin met tekenen.

Teken je gedachtes weg

Zet je potlood of pen op een vel papier en laat komen wat er komt. Er is niks fout of goed. Het kan zijn dat je letterlijk tekent wat je denkt, maar je kunt ook dingen tekenen die niet bestaan.

Als er niks uit je handen komt, teken dan een boom. Als je klaar bent met deze boom en er spoken nog steeds gedachtes in je hoofd? Schrijf deze gedachtes dan bij de takken. Geef elke gedachte zo een passende tak.

Daarnaast wordt het tekenen van mandala’s vaak ingezet om de innerlijke rust te bevorderen. Mandala’s zijn cirkels die je kunt vullen met kleuren en symbolen.  Je kunt een mandala gebruiken om het geen wat jouw bezig houd te tekenen en af te bakenen (met een cirkel), zodat je tot rust kunt komen.

Het gebruik van kleurtjes

Je kunt alleen een potlood of pen gebruiken. Je kunt ook allerlei kleurtjes gebruiken. Kies wat voor jouw het lekkerste werkt.

Over Scarlet Le Pair

Dit is mijn oude blog, dus allereerst excuses voor eventuele spellingfouten die je tegenkomt. :) Grammatica is door mijn dyslexie niet mijn sterkste kant. Mocht je me willen helpen door je gevonden foutjes aan me te mailen, dan is dat altijd welkom. :) Ik hoop dat je een mooi inzicht of een mooie tip uit de artikelen kunt halen, want ze komen namelijk uit mijn eigen reis. :)

One comment on “Rust in je hoofd: tekenen

  1. Pingback: Rust in vijf minuten | Rust en Geluk