Ontspanningsoefening: kijken naar een brandende kaars

Een heerlijke ontspanningsoefening als je onrustig bent.

Zit je er even helemaal doorheen of heb je te hevige emoties? Met deze simpele ontspanningsoefening ben je snel weer rustig en ontspannen.

De voorbereiding

Pak een goede kaarshouder een kaars en een aansteker of lucifers. Plaats de kaars in de houder en zet deze op een tafel voor je neer. Leg de aansteker of lucifers ernaast.

Trek je schoenen uit en plaats je voeten plat op de grond. Je kunt er eventueel bij stampen, dat maakt de oefening nog krachtiger. Sluit vervolgens je ogen en haal diep adem. Concentreer je op je in- en uitademing en maak deze zo diep mogelijk

Open je ogen na een paar minuten weer en steek de kaars aan.

Steek de kaars aan en kijk naar de vlam

Als je de kaars aangestoken hebt, ga je jezelf volledig focussen op de vlam. Kijk hoe deze danst en hoe het kaarsvet smelt. Welke kleuren heeft het vuur? Welke kant beweegt de vlam op? Kun je het kaarsvet zien smelten?

Houd dit vijf tot tien minuten vol. Denk vervolgens weer aan de dingen die jouw onrust veroorzaakten. Bedenk dat je deze dingen uit je hoofd blaast als je de kaars uit blaast.

Blaas de kaars uit en blaas de onrust uit je hoofd.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Scarlet Le Pair

Over Scarlet Le Pair

Ik ben een passievolle, jonge vrouw die mensen graag rust en geluk brengt. Dit doe ik in het dagelijks leven als persoonlijk begeleider. Daarnaast heb ik een grote passie voor schrijven. Deze passie zet ik hier in om jou informatie te geven over ontspanning en genieten. Warme groet, Scarlet Le Pair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>