Innerlijke rust: 4 tips

innerlijke rust

Innerlijke rust is een schaars goed. Toch is het hebben van innerlijke rust niet moeilijk. Zeker niet als je deze drie tips regelmatig inzet.

Neem de tijd voor je gevoelens

Dit is misschien wel het belangrijkste als je meer innerlijke rust wilt ervaren. Als jij je gevoelens aan de kant schuift en ze blokkeert, gaan ze doorwerken in jouw onderbewuste. Daar kunnen deze gevoelens voor een onrustig en onaangenaam gevoel zorgen (die je meestal niet goed kunt plaatsen).

Mediteer

Regelmatig mediteren oftewel een ontspanningsoefening uitvoeren, kan zorgen voor een stuk meer innerlijke rust. Het is dus ook aan te raden om minstens drie keer per week een momentje voor jezelf te nemen waarin jij je ogen sluit en een reis maakt in je hoofd.

Geniet

Genieten is heel goed voor je innerlijke rust. De makkelijkste manier om te genieten is stil te staan bij de goede en positieve dingen. Waar ben jij dankbaar voor?

Geniet na van de leuke dingen die je mee maakt en laat deze niet zomaar los.  Als je dit vaker doet, kun je het aangename gevoel langer vasthouden en dus langer genieten.

Houdt je bezig met het hier en nu

Probeer zo veel mogelijk bezig te zijn met wat je op dit moment doet, voelt, ziet en hoort. Laat het verleden los en laat de zorgen voor morgen over aan morgen. Dit maakt je een stuk gelukkiger.

Vind je het nog moeilijk om in het hier en nu te blijven? Zorg dan eerst dat je een goed overzicht van je leven hebt. Dit kun je bereiken door een goede agenda bij te houden en prioriteiten te stellen.

[xyz-ihs snippet=”bolrust”]