Beter slapen: 3 tips

Met deze tips slaap je snel een stuk beter.

Slecht slapen is iets waar veel mensen last van hebben. Het kan betekenen dat je moeilijk in slaap valt, dat je vaak wakker wordt of dat je moe wakker wordt.

Maak je hoofd leeg voor je gaat slapen

De meeste slaapproblemen worden veroorzaakt door te veel denken. Het kan zijn dat je zorgen of stress hebt, maar het kan ook komen omdat je vol met ideeën zit. Wat de reden ook is, als je veel gedachtes hebt voor het slapen gaan, zal je slaap minder goed zijn.

Je kunt je hoofd op veel manieren leeg maken. Voor grote zorgen, raad ik een symbolische verbranding aan. Als je gewoon druk bent, kun je eerst een ontspanningsoefening doen voor je gaat slapen. Zit je vol met ideeën? Dan kan je ze het beste in kernwoorden opschrijven tot je het gevoel hebt dat je hoofd leeg is.

Het bed is alleen voor intimiteit en slapen

Als je andere dingen in bed doet (leren, werken, tv kijken), leer jij je lichaam aan dat het bed geen plek is om in te slapen, maar juist een plek om actief te zijn. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je niet lekker kunt slapen in je eigen bed.

Sprenkel een etherische olie over je kussen

Er zijn meerdere geuren die ervoor zorgen dat we tot rust komen en ontspannen. Hierdoor slaap je dus ook beter. Welke geuren hiervoor geschikt zijn lees je in het artikel over ontspannende geuren.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Scarlet Le Pair

Over Scarlet Le Pair

Ik ben een passievolle, jonge vrouw die mensen graag rust en geluk brengt. Dit doe ik in het dagelijks leven als persoonlijk begeleider. Daarnaast heb ik een grote passie voor schrijven. Deze passie zet ik hier in om jou informatie te geven over ontspanning en genieten. Warme groet, Scarlet Le Pair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>