Beter slapen: 3 tips tegen slapenloosheid

Met deze drie tips slaap je snel weer beter

Als je slecht slaapt, ben je vaker moe en onrustig. Ook ben je, als je te weinig slaapt, gevoeliger voor stress en negativiteit. Er zijn dus genoeg redenen om ervoor te zorgen dat je beter slaapt.

Neem je mobiel niet mee naar bed

De straling die een mobiel uitzendt kan de kwaliteit van je slaap flink verstoren. Daarnaast ben je, met je mobiel vlakbij, eerder geneigd om berichten, mailtjes, etc. te blijven checken en spelletjes te spelen. Dit houdt je hersenen bezig en het licht van het mobieltje zorgt ervoor dat je lichaam niet in de slaapmodus komt.

Gebruik je bed alleen voor slapen en voor intimiteit

Als jij je bed voor andere dingen gebruikt, leer je jouw lichaam aan dat het bed niet voor slapen is. Dit maakt het veel moeilijker om goed te slapen in bed.

Kijk dus ook geen tv in bed. Net als het gebruik van een mobieltje houdt dit je hersenen bezig en voorkomt het licht van de tv dat je goed kan gaan slapen.

Neem een warm bad of een warme douche voor je gaat slapen

De warmte maakt het lichaam ontspannen en het maakt je geest suf. Zeker als je gebruik maakt van een zeep of olie met een ontspannende geur.

Ook kun je een paar druppels etherische olie met de geur van lavendel of kamille op je kussen druppelen. Zo lig je al snel rustig te slapen.

[xyz-ihs snippet=”bolslapen”]