Beter contact met je lichaam: 3 tips

3 tips voor beter contact met je lichaam.

Stress en spanning kunnen ervoor zorgen dat je niet goed in verbinding staat met je lichaam. Met deze tips heb je snel beter contact met je lichaam.

Springen

Door te springen zak je beter in je lichaam. Spring er dus op los en je voelt je snel een stuk beter.

Soms komt het helaas niet altijd uit om te springen. Mocht het echt niet meer gaan en heb voel je jezelf naast je lichaam zweven, zoek dan even een stil plekje op om dit te doen. Het is namelijk de beste manier om weer goed in je lichaam te zitten.

Stampen

Een mindere vorm die ervoor zorgt dat je weer stevig op de grond komt te staan, is stampen. Voel hoe hard de grond onder je voeten is. Hoe hard jij ook stampt, de grond krijg je net kapot. De grond draagt jouw lijf. Als je klaar bent met stampen, kun je dit weer goed voelen.

Let op je ademhaling

De makkelijkste manier die je overal kunt toepassen, is het letten op je ademhaling. Wees jezelf er bewust van hoe de lucht jouw lichaam binnentreedt en je longen vult. Voel vervolgens hoe jouw longen leeglopen en hoe de lucht je lijf verlaat.

Als je dit een paar minuten doet, zit je al een stuk beter in je lichaam.

[xyz-ihs snippet=”bollichaam”]